Je kunt nu jullie ultieme livecommunicatie project indienen voor de 26e Gouden Giraffe Awards die worden uitgereikt op 2 maart 2026. Deelname aan de awards is gratis. Het enige dat we van je vragen is om bij het beantwoorden van de vragen tot de kern te komen en voldoende bewijstlast aan te dragen, zodat de jury een afgewogen oordeel kan vormen.
Werkwijze
- Bepaal in welke categorie je wil inzenden
- Download het formulier voor die specifieke categorie
- Vul dit Word-bestand in en upload deze als PDF via de link in het formulier
Meer informatie
Het gaat om aan livecommunicatie gerelateerde projecten uitgevoerd in 2025 door Nederlandse bedrijven
Categorieën en inschrijfformulieren
Strategie
In deze categorie staan de visie achter de campagne, de geformuleerde doelstellingen en de onderscheidende rol van livecommunicatie centraal, in het licht van de bredere bedrijfs- of organisatiedoelen.
vragen
- Wat was de strategische context en hoe droeg livecommunicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen?
- Welke stakeholders zijn geïdentificeerd en welke rol kregen zij in strategie en uitwerking?
- Wat maakte livecommunicatie onderscheidend ten opzichte van andere kanalen?
- Hoe zijn de doelstellingen gemeten en welke resultaten zijn behaald?
Download hier het inzendformulier voor de categorie strategie
Duurzaamheid
Deze categorie waardeert livecommunicatieprojecten die aantoonbare vooruitgang en impact realiseren op het gebied van duurzaamheid, in de breedste zin van het woord.
vragen
- Hoe draagt het project bij aan ecologische, sociale of governance-vooruitgang?
- Welke meetbare resultaten zijn behaald?
- In het kader van transparantie: Welke keuzes en compromissen zijn gemaakt?
- Hoe heeft dit project jullie organisatie blijvend veranderd op het gebied van duurzaamheid?
Download hier het inzendformulier voor de categorie duurzaamheid
Creativiteit
In deze categorie draait het om conceptontwikkeling, storytelling en beleving: weet het evenement te verrassen, te inspireren en zich te onderscheiden in originaliteit en effectiviteit.
- Wat maakt het concept of format bijzonder?
- Hoe kwam het creatieve concept terug in alle onderdelen van de beleving?
- Welke creatieve risico’s zijn genomen en hoe zijn deze onderbouwd?
- Wat is de visuele en/of inhoudelijke impact op de doelgroep en hoe is die verlengd?
Download hier het inzendformulier voor de categorie creativiteit
Innovatie
In deze categorie staat vernieuwing centraal: nieuwe technologieën, slimme tools, nieuwe producten of diensten, ketensamenwerking of vernieuwende denkmodellen met impact op de toekomst van evenementen.
vragen
- Wat is het nieuwe element en hoe wijkt het af van bestaande praktijk?
- Wat was het effect van de innovatie op deelnemers en stakeholders?
- Hoe schaalbaar is de innovatie en wat is het toekomstpotentieel voor de branche?
- Hoe verliep de ontwikkeling van idee tot realisatie en welke rol speelden partners?
Download hier het inzendformulier voor de categorie innovatie
Conversie
In deze categorie staat het meetbare resultaat van het evenement centraal: conversie of verandering, zoals betrokkenheid, gedragsverandering, leadgeneratie, verkoop of medewerkerstevredenheid.
vragen
- Welke KPI’s waren vooraf gedefinieerd?
- Welke meetbare resultaten zijn behaald en hoe verhouden die zich tot de doelstellingen?
- In hoeverre zijn de resultaten toe te schrijven aan livecommunicatie?
- Met welke methoden, instrumenten en partners zijn resultaten verzameld en geanalyseerd?
Download hier het inzendformulier voor de categorie conversie
Projectdesign
In deze categorie staan ontwerp en vormgeving van het hele evenement centraal: sfeer, beleving, interactie en impact op deelnemers. Het gaat om de manier waarop vormgeving, techniek, inrichting en interactie samenkomen tot een meeslepende ervaring.
vragen
- Hoe is de gewenste ambiance en emotionele impact gerealiseerd?
- Welke vormen van interactie versterkten de verbondenheid tussen deelnemers en het event?
- Welke technologieën en technieken zijn innovatief ingezet en waarom waren ze effectief?
- Welke designkeuzes bleken het meest impactvol en waarom?
Download hier het inzendformulier voor de categorie projectdesign
Mens & Organisatie
Deze categorie richt zich op de menselijke kant van evenementenorganisatie: nieuw talent, inclusiviteit, teamontwikkeling, HR-beleid en initiatieven voor de volgende generatie eventprofessionals.
vragen
- Hoe stelt jullie organisatie mensen centraal in strategie en uitvoering?
- Welk voorbeeld wil je aanvoeren als vernieuwend op het gebied van mens en organisatie?
- Wat is de aantoonbare impact op mensen en/of organisaties?
- Wat is de relevantie voor de toekomst van de sector en hoe schaalbaar is het initiatief?
Download hier het inzendformulier voor de categorie mens & organisatie
Heb je nog vragen? Stuur een e-mail naar linda@zynchrone.com
Antwoorden op veelgestelde vragen
Wie kan er inzenden?
Alle natuurlijke en rechtspersonen gevestigd in Nederland, die live-communicatie projecten initiëren, organiseren of faciliteren, zijn toegelaten om deel te nemen aan de competitie.
In welk tijdvak moet de inzending hebben plaatsgevonden?
Om in aanmerking te komen voor de 26e editie van de Gouden Giraffe Awards moet de inzending in 2025 hebben plaatsgevonden of zijn geïnitieerd.